Geometrie náprav, sbíhavost kol

Provádíme profesionální laserové seřízení geometrie kol. Součástí geometrie je i test naměřených hodnot. Měření i seřízení probíhá na nejmodernější přístroji italské značky Ravaglioli pro trojrozměrný systém měření geometrie kol.

Geometrie kol Praha –  geometrie 3D

rozchod kol

  • geometrii seřizujeme i bez objednání
  • používáme nejmodernější 3D techniku
  • včetně protokolu naměřených hodnot

Pomocí moderní technologie pro měření sbíhavosti kol změříme a případně seřídíme geometrii kol vašeho vozidla.

Správné seřízení geometrie vozu:

  • zvýší životnost pneumatik
  • zlepší jízdní vlastnosti
  • sníží opotřebení podvozku
  • sníží spotřebu paliva až o 20%
  • zvýší celkovou bezpečnost

Ceník geometrie kol

Naše vybavení pro měření a seřízení 3D geometrie

Používáme nejmodernější přístroj pro 3D seřizování geometrie náprav. Jedná se o výrobek přední italské značky Ravaglioli. Tento světový výrobce dodává svá zařízení i dealerům nových vozidel a je v Evropě na špičce ve svém oboru. Nejen kvalitou měření a seřízení, ale i rychlostí, přesností a zásobou potřebných dat pro seřizování. Tato data získáváme přímo od výrobců automobilů.

Seřízení geometrie 3D

3D geometrie kol versus optická geometrie

Rozdíl mezi obyčejnou optickou geometrií a 3D geometrií je tak významný, že už ho dnes nikdo nerozporuje. V podstatě se jedná o řádově jinou kvalitu a přesnost měření a v závislosti na tom i seřízení geometrie. Optická geometrie byla dostačující u vozidel koncepčně výrazně starších, maximálně do roku výroby 2000. Od té doby jsou moderní auta vybavována čím dál komplikovanějšími nápravami s mnoha atypickými funkcemi a optimální nastavení jejich podvozků je často velmi složité.

Co je to geometrie řízení?

Geometrie přední nápravy, případně i geometrie zadní nápravy, je konstrukční nastavení podvozku vozidla. Kromě seřízení sbíhavosti přední nápravy, která bývá nejčastějším úkonem při kontrole nastavení podvozku, seřizujeme i záklony rejdového čepu, odklony, zadní nápravu a souosost náprav.

Sbíhavost kol je nutné seřídit v následujících případech:

  • při nerovnoměrném sjíždění kol
  • po mechanickém nárazu podvozku (na obrubník, větší díru atd.)
  • po opravách podvozku
  • táhne-li vozidlo ke straně při zrychlení nebo při brzdění
  • táhne-li vozidlo ke straně při jízdě po rovině
  • pokud je volant nakřivo
  • optimálně jedenkrát ročně
  • nejlépe po přezutí pneumatik
  • vždy po větší nehodě

Kde lze zkontrolovat sbíhavost kol?

  • sbíhavost kontroluje autoservis při servisní prohlídce nebo při opravě
  • kontrolovat by se měla i při prohlídce na STK
  • Autoservis Garant měří sbíhavost na počkání
  • k měření máme dva nezávislé certifikované přístroje (cejchovaná měřidla)

Celková kontrola vozu a podvozku

Aby šla geometrie řádně seřídit, musí být podvozek v naprostém pořádku i po mechanické stránce. Především nesmí mít nežádoucí vůle. Některé servisy dodnes razí teorii, že geometrii lze dobře seřídit podle metru nebo ručně udělaného přípravku, ale není to pravda. Poznáte to na zhoršených jízdních vlastnostech, vyšší spotřebě nebo rychlejšímu či atypickému sjíždění pneumatik. Stejně tak seřízení geometrie na podvozku s utrhanými silentbloky, vůlemi v ramenou nebo asymetricky sjetými pneumatikami nebude mít valný efekt.

Specialista na podvozky a geometrie

Autoservis Garant je specializovaným servisem na provádění oprav podvozků a geometrií. Jsme autorizovaným servisem Podvozkového centra německých firem APM a Bilstein a konceptu německého výrobce podvozkových dílů ATE Continental. Seřízení geometrie náprav úzce souvisí s technickým stavem vozu, zejména podvozku, proto se jedná o odbornou práci, kterou nelze provádět bez potřebného vybavení a znalostí. Bohužel po českých silnicích stále jezdí automobily, u kterých geometrii buď nikdo neseřizuje nebo ji seřizuje bez potřebného vybavení a bez praktických znalostí.

Kde neprovádět geometrii

Seřízení sbíhavosti nebo celé geometrie dnes nabízejí prakticky všechny autoservisy. Jen zlomek z nich k tomu ale má potřebné vybavení (zejména funkční 3D geometrii, jejíž cena je stále poměrně vysoká) a zkušený personál, který tyto úkony dělá denně a nemusí se to u každého podvozku nejprve naučit. V praxi to u některých servisů probíhá bohužel tak, že Vám někdo geometrii seřídí od oka nebo neseřídí vůbec. Nebo vaše auto převeze k někomu, kdo geometrie seřizuje a nechá to přeúčtovat. Anebo vám udělá půlku opravy a řekne Vám, ať si geometrii někde zařídíte sami. Ve všech případech je to pro klienta velmi nevýhodné a nepraktické.

Geometrie není jen sbíhavost kol

Častým mýtem bývá, že geometrie je seřízení sbíhavosti přední nápravy. To je jen část celkové geometrie. U většiny moderních automobilů se kromě sbíhavosti seřizují čím dál častěji i odklony, záklony, zadní náprava, souběžnost náprav (souosost náprav), světlá výška vozu atd. Vždy záleží na typu nápravy a modelu auta.

Nevíte si rady s nastavením geometrie? Chcete vědět cenu seřízení geometrie? Volejte 777612763.

Protokol výsledku měření geometrie

Geometrie Protokol

Ke každé geometrii dostanete vytištěný detailní protokol s naměřenými hodnotami.

Geometrie kol cena

Více na téma Geometrie

Nejčastěji seřizujeme geometrii u těchto modelů:

Geometrie kol Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Roomster, Škoda Superb, Škoda Yeti, Škoda Up, Škoda Rapid, Škoda Citigo

Geometrie kol Ford Focus, Ford B-MAX, Ford C-MAX, Ford Kuga, Ford Tourneo, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford Fiesta, Ford S-MAX, Ford Galaxy, Ford Ka.

Geometrie kol Opel Astra, Opel Corsa, Opel Vectra, Opel Agila, Opel Omega, Opel Movano, Opel Zafira, Opel Insignia, Opel Ampera, Opel Antara, Opel Combo, Opel Vivaro

Geometrie kol Peugeot 106, Peugeot 206, Peugeot 306, Peugeot 307, Peugeot 406, Peugeot 607, Peugeot 407, Peugeot 107, Peugeot 207, Peugeot 208, Peugeot 301, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 508, Peugeot 5008, Peugeot 807, Peugeot Tepee

Geometrie kol Renault Twingo, Renault Clio, Renault Thalia, Renault Kangoo, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Scenic, Renault Laguna, Renault Koleos, Renault Espase, Renault Trafic – Master

Geometrie kol Citroen C1, C4, C5, C8, Citroen Jumper, Citroen Nemo, Citroen Berlingo, Citroen Xsara, Saxo, Evasion

Geometrie kol Fiat 500, Bravo, Doblo, Marea, Stilo, Freemont, Sedici, Panda,

Geometrie Audi A3, A4, A5, A6, A8, TT, Allroad, Q5, Q7

Geometrie BMW 1, 3, 5, 6, 7, X3, X5, Z4, M

Geometrie VW Golf, Passat, Vento, Polo, Beatle, Touran, Cady, Touareg, Tiguan, Sharan, Multivan, Amarok

Geometrie Volvo S40/V40, S60/S70, C30/C70, V50/V60, V70, XC60/XC90

Geometrie Nissan Micra, Sunny, Almera, Primera, Maxima, Terrano, X-Trail, Patrol, Quashqai

Geometrie Toyota Yaris, Aygo, Auris, Verso, Corolla, Avensis, Rav, Land Cruiser

Geometrie Hyundai I10, I20, I30, I40, SantaFe, Getz, Accent, Lantra, Sonata, IX20, 35, 55

Geometrie Honda Accord, Civic, Jazz, CR-V, Insight

Geometrie Mazda 323, 626, Mazda 2, Mazda 5, Mazda 6, Xedos, Demio, Premacy, MPV, Tribute, MX5, CX5, CX7

Ostatní modely dle osobní dohody na dotaz

Máte dotaz k laserové 3D geometrii auta nebo chcete vědět cenu geometrie? Zeptejte se, určitě odpovíme.

Vaše jméno (*)
Značka vozu(*):
Váš email (*)
Rok výroby(*):
Váš telefon (*)
Obsah motoru(*):
Výkon motoru (počet kW)(*):
Vaše zpráva

* = vyžadováno

Rychlý kontakt na technika 777 612 763

Ostatní zajímavé odkazy:

Často hledáte:

Více:
Nové předpisy pro STK a EMISE 2016

Od ledna 2016 jsou v platnosti nové předpisy pro kontroly na STK a emisích a z ohlasu klientů můžeme potvrdit, že technici...

Zavřít