ru en cz

Olej do servořízení - ilustrační obrázek

Zde se dozvíte: servo olej – jaký a jeho výměna. Repase servořízení.

Provádíme strojovou výměnu oleje servořízení, díky které dokážeme předcházet drahým výměnám komponent serva. Máme úspěšnost 95 % zachráněných servořízení od drahé výměny. Používáme profesionální strojovou proplachovačku serva, dekarbonizační uvolňovače úsad a značkové servo oleje. Díky této kombinaci a našeho know how jsme schopni zachránit Vaše servořízení. Typickými příznaky obvykle bývá pískání serva, vrzání, dření nebo jiné zvuky, které jsou slyšet při točení volantem. Vyzkoušejte nás. Výměna celého servořízení obvykle není nutná. Velmi často zachráníme řízení i v případech, kdy se klient snažil vyměnit olej sám a měl pocit, že to nepomáhá. Zavolejte.

 

Provozovna Autoservis Praha 3 volejte 774 998 535

Provozovna Autoservis Praha 10 volejte 777 612 763

Jak se projevuje závada servořízení

Nejčastějším příznakem bývá kvílení serva v krajních polohách při vytočených kolech do stran. Později se stav zhoršuje a servo píská i při točení na místě. Obvykle se jedná o závadu serva, kterou lze proplachem vyřešit. Podstatou kompletního proplachu je vyčištění celé soustavy servokapaliny, uvolnění nahromaděných nečistot a usazenin a především vyčištění hydraulických ventilů.

Jak často měnit olej servořízení?

Každý výrobce předepisuje interval výměny oleje pro jednotlivé modely odlišně. Když pomineme extrémy, bývá to většinou každých 50 000 km nebo pět let, podle toho, co nastane dříve. Nová olejová náplň servořízení bývá jasně žlutá, čirá nebo jasně červená, či zelená. Do každého serva se dává jiná náplň, nesmějí se míchat. Olej do servořízení je vhodné použít značkový, nedoporučujeme kupovat univerzální oleje z e-shopu.

Jak vypadá opotřebený servo olej?

Když je olej hodně opotřebený, většinou je v nádobce vidět tmavá barva, zákal, nečistoty, cítit spálenina, někdy jsou i vidět pevné vydřené částice a olej pění. Přesně tyto symptomy mohou vést k poškození čerpadla nebo celého posilovače servořízení.

Zde je vidět servo olej starý a nový.

Časté závady servo čerpadel

U mechanických servočerpadel je běžné i mechanické opotřebení součástí. Nejčastěji to bývá:

  • vydření ložisek hřídele
  • opotřebení gufera hřídele čerpadla
  • zadírání lopatek rotoru, koroze, nečistoty

Provozovna Autoservis Praha 3 volejte 774 998 535

Provozovna Autoservis Praha 10 volejte 777 612 763

Typy olejů servořízení

Červený servo olej

Používá především skupina General Motors a jsou známy jako Dexron. Tyto kapaliny jsou používány hlavně ve vozidlech Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Mazda a General Motors.

Žlutý servoolej

Je určen pro vozidla značky Mercedes-Benz, jejž koncern Daimler přímo vyvinul. Vyráběný je i jinými výrobci na základě licence.

Zelený servo olej

Vyrábí jej německá firma Pentosin. Najdeme ho ve vozech Volkswagen, Ford, Bentley, BMW, Volvo, ale i v některých vozech Daimler Group.

Nicméně je chyba vybírat olej do posilovače řízení pouze podle barvy. Shoda barvy nemusí vždy znamenat stejné složení oleje. Například tekutiny Dexron mohou být buď minerální nebo syntetické, i když mají stejnou barvu. Nedoporučujeme míchat minerální, syntetické a polosyntetické tekutiny mezi sebou.

Výměna servo čerpadla

Pokud je čerpadlo mechanicky hodně poškozené, může se stát, že ho bude potřeba vyměnit. V takovém případě je opět velmi důležité provést celkový proplach systému vedení servokapaliny. Pokud se toto neprovede správně, může dojít k poškození nového čerpadla. Piliny, které v systému jsou, zablokují lamely nového čerpadla a jeho výkon se sníží, nebo přestane servo fungovat úplně.

Servořízení

Celá soustava servořízení je asi nejvíce opomíjenou součástí vozu. Obvykle se jí nikdy nedostává údržby, v pečlivějších servisech se maximálně doplní kapalinu na správnou hladinu. Posilovač řízení je složen z vícero prvků, zejména servo čerpadla. Princip hydraulického posilovače spočívá v přepouštění tlakového oleje na pravou či levou stranu pístu spojeného s ozubenou tyčí řízení, tedy hřebenem.

Hydraulické servořízení nebo elektrohydraulické řízení

Většina automobilů má klasické hydraulické řízení. Čím dál častěji se ale v nových vozech objevují elektrohydraulická řízení, která jsou kombinovaná. Mají elektrickou i hydraulickou část. Princip elektrohydraulického serva je podobný jako u hydraulického serva s jediným rozdílem, že zdrojem tlaku je čerpadlo poháněné nikoliv od spalovacího motoru řemenem, ale samostatným elektromotorem.

Elektromechanické řízení

Asi nejmodernější typ posilovače řízení, který je v současnosti také hodně rozšířený. Obejde se zcela bez hydrauliky. Vystačí si pouze s elektromechanikou. Nachází se například ve Škodě Octavia od druhé generace, Passatu od B6 výše atd. Třeba Škoda Fabia na něj přešla už v průběhu výroby druhé generace, stejně jako model Rapid.

Objednejte se  na výměnu oleje servořízení. Provedeme rychle a se zárukou výsledku.

Provozovna Autoservis Praha 3 volejte 774 998 535

Provozovna Autoservis Praha 10 volejte 777 612 763

Často také hledáte

Video ukázka výměny oleje v servořízení

Potřebujete vyměnit olej v servořízení? Kontaktujte nás.

Budeme vás kontaktovat během pár dní.