Časté závady servo čerpadel
U mechanických servočerpadel je běžné i mechanické opotřebení součástí. Nejčastěji to bývá:
- vydření ložisek hřídele
- opotřebení gufera hřídele čerpadla
- zadírání lopatek rotoru, koroze, nečistoty
Provozovna Autoservis Praha 3 volejte 774 998 535
Provozovna Autoservis Praha 10 volejte 777 612 763
Typy olejů servořízení
Červený servo olej
Používá především skupina General Motors a jsou známy jako Dexron. Tyto kapaliny jsou používány hlavně ve vozidlech Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Mazda a General Motors.
Žlutý servoolej
Je určen pro vozidla značky Mercedes-Benz, jejž koncern Daimler přímo vyvinul. Vyráběný je i jinými výrobci na základě licence.
Zelený servo olej
Vyrábí jej německá firma Pentosin. Najdeme ho ve vozech Volkswagen, Ford, Bentley, BMW, Volvo, ale i v některých vozech Daimler Group.
Nicméně je chyba vybírat olej do posilovače řízení pouze podle barvy. Shoda barvy nemusí vždy znamenat stejné složení oleje. Například tekutiny Dexron mohou být buď minerální nebo syntetické, i když mají stejnou barvu. Nedoporučujeme míchat minerální, syntetické a polosyntetické tekutiny mezi sebou.
Výměna servo čerpadla
Pokud je čerpadlo mechanicky hodně poškozené, může se stát, že ho bude potřeba vyměnit. V takovém případě je opět velmi důležité provést celkový proplach systému vedení servokapaliny. Pokud se toto neprovede správně, může dojít k poškození nového čerpadla. Piliny, které v systému jsou, zablokují lamely nového čerpadla a jeho výkon se sníží, nebo přestane servo fungovat úplně.
Servořízení
Celá soustava servořízení je asi nejvíce opomíjenou součástí vozu. Obvykle se jí nikdy nedostává údržby, v pečlivějších servisech se maximálně doplní kapalinu na správnou hladinu. Posilovač řízení je složen z vícero prvků, zejména servo čerpadla. Princip hydraulického posilovače spočívá v přepouštění tlakového oleje na pravou či levou stranu pístu spojeného s ozubenou tyčí řízení, tedy hřebenem.
Hydraulické servořízení nebo elektrohydraulické řízení
Většina automobilů má klasické hydraulické řízení. Čím dál častěji se ale v nových vozech objevují elektrohydraulická řízení, která jsou kombinovaná. Mají elektrickou i hydraulickou část. Princip elektrohydraulického serva je podobný jako u hydraulického serva s jediným rozdílem, že zdrojem tlaku je čerpadlo poháněné nikoliv od spalovacího motoru řemenem, ale samostatným elektromotorem.
Elektromechanické řízení
Asi nejmodernější typ posilovače řízení, který je v současnosti také hodně rozšířený. Obejde se zcela bez hydrauliky. Vystačí si pouze s elektromechanikou. Nachází se například ve Škodě Octavia od druhé generace, Passatu od B6 výše atd. Třeba Škoda Fabia na něj přešla už v průběhu výroby druhé generace, stejně jako model Rapid.
Objednejte se na výměnu oleje servořízení. Provedeme rychle a se zárukou výsledku.
Provozovna Autoservis Praha 3 volejte 774 998 535
Provozovna Autoservis Praha 10 volejte 777 612 763
Často také hledáte