ru en cz

Od zahájení montáže filtrů pevných částic, tzv. DPF nebo FAP filtrů, probíhají nekonečné diskuze na téma výměny, čištění, regenerace, renovace nebo odstranění filtru pevných částic. Přitom 95 % všech filtrů pevných částic lze kvalitně zregenerovat a vyčistit do původního stavu včetně plné průchodnosti. Nenechte se strašit výměnou nebo odstraněním FAP filtru. Většinou to vůbec není nutné!

Závada se obvykle projevuje nápisem „emise motoru“ nebo hláškou Pollution System Fault, rozsvícením kontrolky filtru pevných částic (DPF/FAP), aktivní kontrolkou motoru, emisí nebo žhavení. Někdy je cítit i ztráta výkonu nebo vozidlo úplně přestane táhnout či úplně jezdit.

Nabízíme profesionální čištění filtru pevných částic. Autoservis Garant Praha – 2 pobočky Praha Žižkov a Strašnice.

Záruka na vyčištění filtru DPF / FAP

  1. Mechanické čištění filtrů pevných částic

Doporučujeme při problémech s výkonem, trvalou indikací DPF filtru, nebo opakovaných problémech se zanášením filtru. Filtr se kvůli mechanickému vyčištění musí demontovat z vozu (často včetně katalyzátoru). Časová náročnost dva až čtyři dny dle stavu a zanesení filtru. Tato metoda je nejúčinnější a nejspolehlivější.

  1. Chemické čištění filtrů pevných částic DPF-FAP

Vhodné zejména jako prevence při běžném zanesení. Vhodné pro vozy, u kterých nenastávají vhodné podmínky pro samočinnou regeneraci (typicky častá jízda pouze v městském provozu). Obvykle není nutné filtr kvůli čištění demontovat z vozu. Chemické čištění FAP filtru je spojeno s nucenou regenerací. Časová náročnost tohoto typu čištění je jeden den. Nedoporučuje se, pokud má motor už nějakou závadu.

Cena čištění FAP/DPF filtru

Mechanické čištění DPF9 800 Kč
Chemické čištění DPF4 900 Kč

Cena obsahuje DPH v zákonné výši. Neobsahuje případnou demontáž filtru z vozu, aditiva a jiné úkony či díly, pokud jsou potřebné.

  • ÚSPĚŠNOST ČIŠTĚNÍ 98%
  • REGENERUJEME VŠECHNY ZNAČKY A MODELY

Potřebujete opravit či vyčistit filtr pevných částic?  Objednejte se u technika 605976007.

Jak postupovat při zanášení DPF filtru

Pokud se Vám zanáší DPF filtr, je potřeba provést důkladnou diagnostiku nejen vyčtením paměti závad řídící jednotky motoru, ale i kontrolu všech komponent, které DPF filtr ovlivňují. Zejména to jsou vstřikovače, turbodmychadlo, čerpadlo, EGR ventil, lambda sonda, tlakové a teplotní snímače atd. Většina klientů vyžaduje pouze čištění DPF filtru, ale ten se může opět zanést, pokud se nezjistí a neodstraní prvotní příčina toho, proč se filtr nezregeneroval sám a ucpal se. Pokud příčinu závady zanášení filtru neodstraníte, filtr se opět rychle zanese a závada se bude opakovat. Samotné čištění DPF filtru by měl být až následný krok po opravě tohoto systému nebo motoru.

Úspěšnost vyčištění filtru

Při mechanickém čištění a regeneraci filtru pevných částic dochází obvykle k obnovení všech původních funkcí filtru včetně průchodnosti (na až 98%) a jeho schopnosti se opět automaticky samostatně regenerovat a čistit.

Záruka na regeneraci FAP filtru a DPF filtru

Pokud filtr není mechanicky poškozený (například zpečený, rozbitý, rozpadlý atd.), zaručujeme, že půjde mechanicky vyčistit. Záruka je podmíněna tím, aby správně fungovaly ostatní části vozu jako jsou vstřikovače, turbodmychadlo, čerpadlo, EGR ventil, lambda sonda, tlakové a teplotní snímače a jiné.

Výměna filtru pevných částic

Některé nové DPF filtry a FAP filtry jsou cenově dostupnější, v takovém případě Vám nabídneme i variantu za výměnu nového filtru, abyste si mohli porovnat, jestli se Vám vyplatí výměna za nový nebo regenerace starého filtru. Ceny nových DPF filtrů se stále mění dle kurzu eura a cenové politiky výrobce vozidel.

Poraďte se, jak postupovat při regeneraci a čištění FAP – DPF filtru. Volejte 605976007.

Závady spojené s FAP / DPF filtry

Kontrolka DPF filtru nemusí vždy indikovat jeho zanesení nebo poškození. Mimo jiné dochází u filtrů pevných částic často k poruchám dílů, které s nimi přímo souvisí, ale nejsou jeho součástí. Jedná se zejména o snímače teploty a čidla diferenčního tlaku.

Jak funguje filtr pevných částic

Úkolem filtru je zachytávat škodlivé pevné částice (saze) z výfukových plynů. Filtr je součástí výfukového potrubí, ale mnohem sofistikovanější a technologicky složitější než běžné výfuky. Filtr by se měl čistit sám automaticky, ale často se tak neděje, proto se ucpává a je nutné ho opravit. Je velké množství typů DPF filtrů a každý funguje trochu jinak, i proto panuje řada mýtů a mylných představ o tom, jak je regenerovat a opravovat.

Odstranění filtru pevných částic

Jednou z variant vyřešení problému s filtry pevných částic je i jeho odstranění. Po technické stránce se jedná o snadné řešení, ale s mnoha případnými riziky. Odstraníte z vozu něco, co tam patří. Můžete mít následně problémy se způsobilostí vozu k provozování nejen u nás, ale i při cestách do západní Evropy. Mimo jiné se ale musí po demontáži FAP filtru přeprogramovat ŘJ motoru a potlačit takzvaná chybová hlášení, což je rizikové z hlediska dalšího provozu. Tato rizika se nemusí projevit vždy a některé motory na ně trpí více než jiné. Obecně tuto možnost nedoporučujeme a je zřejmé, že v opravárenské praxi se od ní ustupuje. Tuto službu (odstranění filtru) neprovádíme ani na výslovné přání klienta.

Čistíme

  • filtry pevných částic DPF / FAP
  • SCR katalyzátory (EURO 6)
  • EGR ventily a sání

Vysvětlení zkratek a pojmů

DPFanglická zkratka pro filtr pevných částic – diesel particulate filter
FAPfrancouzská zkratka pro filtr pevných částic (filtre a particules)
Pasivní regenerace filtru pevných částicSpouští se samovolně ve voze za jízdy, což uživatel obvykle ani nepozná
Aktivní regenerace filtru pevných částic (tzv. nucená)Někdy se vyvolá automaticky, pokud ŘJ vozu zjistí, že neprobíhají řádně pasivní regenerace.
AditivaChemická látka, která se přidává do vozu, aby probíhala řádně pasivní regenerace. Je nutné ji pravidelně doplňovat.
Suché filtry (sloučené s katalyzátorem)Nevyžadují aditiva.
Mokré filtry (katalyzátor odděleně od DPF)Vyžadují aditiva.
Nízkoemisní zónyMísta s omezením vjezdu dle splnění emisní EURO NORMY. Aktuálně se užívají hlavně na západě, ale velká česká města plánují jejich zavedení.
AdBlueVodní roztok syntetické močoviny. Složení 32,5% močoviny, 67,5% vody.

 

Mohlo by Vás zajímat:

Poptejte čištění DPF filtru

Budeme vás kontaktovat během pár dní.