- 28. 7. 2025
- Od Automechanik Garant
- V DPF
- 1059
- 0
Opravy filtrů pevných částic (DPF – Diesel Particulate Filter, případně GPF – Gasoline Particulate Filter nebo FAP- Filtre à Particules) jsou dnes častým tématem, protože filtry pevných částic jsou povinnou součástí výfukového systému moderních vozidel kvůli emisním normám. Bohužel jsou složité a velmi poruchové.
Existují různé druhy oprav a řešení problémů s DPF:
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
| Kód | Popis |
| P242F | DPF – omezená funkčnost kvůli nadměrnému množství popela |
| P2463 | DPF – nadměrné zanesení sazemi |
| P244A/B | Problém se snímačem diferenčního tlaku |
| P2452 | Snímač diferenčního tlaku DPF – nízký signál |
| P2453 | Snímač diferenčního tlaku DPF – vysoký signál |
| Kód | Popis |
| P2454 | Senzor diferenčního tlaku – nízký vstupní signál |
| P2455 | Senzor diferenčního tlaku – vysoký vstupní signál |
| P2002 | Účinnost DPF pod limitem |
| P2459 | Časté regenerace (neschopnost dokončit regeneraci) |
| Kód | Popis |
| P2458 | Nedokončená regenerace DPF |
| P0401 | Nedostatečný průtok EGR |
| P0402 | Nadměrný průtok EGR |
| P0670-P0685 | Poruchy žhavení |
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
Obvykle se projeví jako chyby lambdy nebo směsi:
| Kód | Popis |
| P0171 | Chudá směs (bank 1) |
| P0172 | Bohatá směs (bank 1) |
| P2195-P2198 | Vadné lambda sondy |
| Kód | Popis |
| P2002 | Účinnost DPF pod limitem |
| P242F | Nadměrný popel v DPF |
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
| Kód | Popis |
| P244C/P244D | Teplotní senzor DPF – nízká/vysoká hodnota |
| P2456 | Diferenciální tlakový senzor – elektrická porucha |
| P0470-P0473 | Tlak ve výfuku |
| P228F | Vysoký tlak paliva (vadný vstřikovač) |
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
Toto jsou nejčastější typové problémy u jednotlivých značek. Samozřejmě záleží i na stavu vozu, nájezdu, způsobu provozu a údržbě.
👉 Moderní OBD-II skenery (OBDeleven, VCDS, ISTA, Diagbox, Xentry, Forscan, OP-COM) jsou dnes klíčem k rychlé diagnostice DPF problémů.
P2002 – Účinnost DPF pod limitem
P242F – Nadměrný obsah popela v DPF
P2463 – Nadměrné zanesení DPF sazemi
P2452 – Snímač diferenčního tlaku DPF – nízký signál
P2453 – Snímač diferenčního tlaku DPF – vysoký signál
P2454 – Senzor diferenčního tlaku – nízký vstupní signál
P2455 – Senzor diferenčního tlaku – vysoký vstupní signál
P2456 – Diferenciální tlakový senzor – elektrická porucha
P2458 – Nedokončená regenerace DPF
P2459 – Příliš časté regenerace DPF
P244A – Problém se snímačem diferenčního tlaku DPF (nízká účinnost)
P244B – Problém se snímačem diferenčního tlaku DPF (vysoká účinnost)
P244C – Teplotní senzor DPF – nízká hodnota
P244D – Teplotní senzor DPF – vysoká hodnota
P1434 – Problém s přenosovým systémem aditiva (PSA, Ford)
P1435 – Porucha systému aditivace (PSA, Ford)
P1445 – Příliš časté regenerace (PSA)
P1490 – Snímač diferenčního tlaku (PSA, Citroën, Peugeot)
P0401 – Nedostatečný průtok EGR
P0402 – Nadměrný průtok EGR
P0470 – Tlak ve výfuku – porucha snímače
P0471 – Tlak ve výfuku – rozsah/výkon
P0472 – Tlak ve výfuku – nízký signál
P0473 – Tlak ve výfuku – vysoký signál
P2585 – Systém aditiva – elektrická porucha (Ford, PSA)
P2586 – Systém aditiva – nízký tlak aditiva
P0670 až P0685 – Poruchy systému žhavení (žhavení brání regeneraci)
P0171 – Chudá směs (banka 1)
P0172 – Bohatá směs (banka 1)
P2195 – Lambda sonda – chudá směs (banka 1, senzor 1)
P2196 – Lambda sonda – bohatá směs (banka 1, senzor 1)
P228F – Tlak paliva příliš vysoký
(BMW specifické kódy — často z ISTA):
480A – Zvýšené zanesení DPF
481A – Maximální povolené zanesení DPF překročeno
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
| Kód | Popis závady | Možné příčiny | Doporučené opravy |
| P2002 | Účinnost DPF pod limitem | Přetlak v DPF, nadměrné zanesení | Nucená regenerace, čištění DPF, kontrola snímačů |
| P242F | Nadměrný obsah popela v DPF | Konec životnosti filtru | Čištění nebo výměna DPF |
| P2463 | Nadměrné zanesení sazemi | Časté krátké jízdy, neúspěšné regenerace | Nucená regenerace, kontrola vstřikování, EGR |
| P2452 | Senzor diferenčního tlaku – nízký signál | Ucpané hadičky, vadný senzor | Kontrola vedení, výměna senzoru |
| P2453 | Senzor diferenčního tlaku – vysoký signál | Vadný senzor, špatné měření tlaku | Výměna čidla, kontrola systému |
| P2454 | Senzor diferenčního tlaku – nízké napětí | Elektrická porucha, zkrat | Oprava kabeláže, výměna senzoru |
| P2455 | Senzor diferenčního tlaku – vysoké napětí | Přerušené vedení, chyba modulu | Oprava kabeláže, výměna čidla |
| P2456 | Porucha obvodu diferenčního tlaku | Elektronická chyba | Oprava vedení, výměna čidla |
| P2458 | Nedokončená regenerace DPF | Přerušení regenerace, krátké jízdy | Nucená regenerace, software ECU |
| P2459 | Časté regenerace DPF | Vysoký obsah sazemi, opakované regenerace | Kontrola spalování, diagnostika vstřikování |
| P244A | Diferenciální tlak DPF – nízká účinnost | Vadný senzor, ucpané potrubí | Kontrola systému, výměna čidla |
| P244B | Diferenciální tlak DPF – vysoká účinnost | Přetlak DPF, vadný snímač | Čištění DPF, výměna čidel |
| P244C | Teplotní senzor DPF – nízká hodnota | Vadné teplotní čidlo | Výměna teplotního senzoru |
| P244D | Teplotní senzor DPF – vysoká hodnota | Vadné čidlo, problém s kabeláží | Oprava vedení, výměna senzoru |
| P1434 | Systém aditiva – elektrická porucha | Vadné čerpadlo Eolys | Výměna čerpadla aditiva |
| P1435 | Porucha systému aditiva | Nedostatek aditiva, vadné čidlo | Doplň aditivum, výměna čerpadla |
| P1445 | Časté regenerace | Vadné vstřikování, zanášení DPF | Diagnostika vstřikování, čištění filtru |
| P1490 | Porucha diferenčního tlaku | Vadný snímač diferenčního tlaku | Výměna senzoru |
| P0401 | Nedostatečný průtok EGR | Zaseknutý EGR ventil | Čištění nebo výměna EGR ventilu |
| P0402 | Nadměrný průtok EGR | Netěsnosti, vadný EGR | Kontrola těsnosti sání, oprava EGR |
| P0470 | Vadný snímač tlaku výfuku | Vadný senzor | Výměna čidla |
| P0471 | Tlak výfuku – porucha výkonu | Vadný senzor, kabeláž | Oprava elektroinstalace, výměna čidla |
| P0472 | Nízký signál tlaku výfuku | Porucha obvodu | Kontrola vedení, výměna čidla |
| P0473 | Vysoký signál tlaku výfuku | Zkrat v obvodu | Oprava kabeláže |
| P2585 | Porucha systému aditiva (Ford/PSA) | Vadné čerpadlo | Výměna čerpadla |
| P2586 | Nízký tlak aditiva | Únik nebo porucha čerpadla | Oprava nebo výměna systému aditiva |
| P0670 – P0685 | Poruchy žhavení | Vadné žhavicí svíčky | Výměna žhavení |
| P0171 | Chudá směs (banka 1) | Netěsnosti sání, špatné vstřikování | Diagnostika směsi, vstřikovače, sání |
| P0172 | Bohatá směs (banka 1) | Vadná lambda, přebytek paliva | Diagnostika lambda, palivového systému |
| P2195 | Lambda – chudá směs | Vadná lambda, vstřikování | Výměna lambdy |
| P2196 | Lambda – bohatá směs | Přebytek paliva | Diagnostika vstřikování |
| P228F | Tlak paliva příliš vysoký | Vadné vstřikovače | Diagnostika vysokotlakého systému |
| Kód | Popis závady | Možné příčiny | Doporučené opravy |
| 480A | Zvýšené zanesení DPF | Nahromadění popela/sazí | Čištění nebo výměna DPF |
| 481A | Maximální povolené zanesení DPF | Konec životnosti DPF | Výměna DPF |
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
| Typ systému | Označení | Používáno u značek | Potřeba aditiva | Typ regenerace | Výhody | Nevýhody |
| Klasický DPF (bez aditiva) | DPF | VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel, Ford (novější), většina Asiatů | Ne | Pasivní + aktivní (vyšší teplota) | Jednodušší systém, méně servisních úkonů | Nutné vyšší teploty, kratší životnost ve městě |
| FAP (s aditivem) | FAP | Peugeot, Citroën, Renault, Ford (starší) | Ano (Eolys) | Aktivní (nižší teplota regenerace cca 450 °C) | Funguje i při nižší teplotě, vhodnější do města | Nádrž na aditivum, nutnost doplňovat, složitější diagnostika |
| SCR + DPF (Euro 6 a vyšší) | DPF + SCR (AdBlue) | PSA BlueHDi, VW SCR, BMW B47, Mercedes OM654 | Ne (ale potřebuje AdBlue pro NOx redukci) | Pasivní + aktivní | Kombinuje snižování NOx i pevných částic, ekologicky nejúčinnější | Nutné udržovat i systém SCR (AdBlue), vyšší komplexita |
| Wall-flow DPF | Pevná keramická filtrace | Většina osobních aut | Ne | Pasivní + aktivní | Vysoká účinnost záchytu (99% PM) | Vyšší náchylnost k ucpání při městském provozu |
| Cordierit DPF | DPF s cordieritovou vložkou | Některé japonské vozy, starší diesely | Ne | Aktivní | Dobrá filtrace, levnější výroba | Nižší odolnost na teploty, může praskat při častých regeneracích |
| Silicon Carbide DPF (SiC) | SiC DPF | Prémiové značky (BMW, Mercedes, vyšší třídy VW) | Ne | Aktivní | Vysoká tepelná odolnost, delší životnost | Dražší na výrobu a výměnu |
| Metalový DPF | Metal-DPF | Užší použití (těžká užitková technika) | Ne | Aktivní | Vysoká mechanická odolnost | Omezené použití v osobních vozech |
| Typ provozu | Doporučený filtr |
| Městský provoz | FAP nebo SCR-DPF (nižší teplota regenerace) |
| Dlouhé trasy / dálnice | Klasický DPF |
| Nákladní vozy | Metal-DPF nebo SiC DPF |
Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav DPF filtrů
Tel. 774 998 535
Objednejte se do autoservisu online. Rezervujte si den a hodinu, kdy chcete přijet.
Objednat online








