Autoservis Garant Praha provádí autodiagnostiku motoru a ostatních řídících jednotek vozidel všech značek. Problematice auto diagnostiky se věnujeme dlouhodobě a společně s autoelektrikou se jedná o naší specializaci. Pokud máte problém s diagnostikou motoru nebo čehokoli jiného, můžete se na nás obrátit. Vaše vozidlo bude vždy opravovat zkušený a vyškolený diagnostik – autoelektrikář, který má praxi s opravami moderních vozidel a s nejnovější technikou. Nestane se tak, že oprava bude probíhat metodou pokus omyl. Diagnostika aut je naše specializace.
Součástí našeho vybavení jsou moderní přístroje, které pravidelně aktualizujeme a obměňujeme. Základem naší práce je paralelní diagnostika auta, OBD diagnostika a poctivá elektrikařina. Dokážeme provádět i opravy kabelových svazků, kódovat komfortní funkce vozidel, nastavovat a opravovat vstřikovací čerpadla benzinových i dieselových motorů atd. Disponujeme aktualizovanými oficiálními diagnostickými přístroji Bosch, Delphi, DevCom, SuperVag, OBD reader atd.
Potřebujete autodiagnostiku? Objednejte se u technika Aleše Kaisera 777 612 763.
Diagnostika motoru – podívejte se, jak v našem autoservisu děláme autodiagnostiku.
Zabýváme se elektrickými a diagnostickými závadami aut. I těmi zdánlivě neřešitelnými. Nejsme pouze měniči dílů. Když je to možné, bezpečné a vhodné, poškozený díl opravíme. Klient tak často ušetří peníze za výměnu drahé součástky a předejde případné zbytečné výměně jiného dílu, který není nutné měnit.
Opravujeme a diagnostikujeme všechny značky vozidel. Elektronika v nich funguje vždy na stejném principu. Zkušený diagnostik nebo elektrikář si dokáže poradit nejen s běžnými značkami jako je Škoda, Ford, Renault, Opel, Peugeot, Citroen, Fiat atd., ale i s exkluzivními značkami jako jsou Lexus, BMW, Mercedes, Volvo, Honda, Toyota, Nissan, Jaguar, Land Rover, Alfa Romeo, Mazda atd.
Autodiagnostika – řešení složitých závad – opravy řídících jednotek – opravy elektrických dílů
Postup při práci s auto diagnostikou lze rozdělit do dvou základních skupin.
1. OBD DIAGNOSTIKA AUT sériová – KOMUNIKACE S ŘÍDÍCÍ JEDNOTKOU (základní nastavení, měření)
Nabízí základní měření, umožňuje provádět zásahy do řídících jednotek, nastavovat hodnoty a zjišťovat závady. Připojení diagnostického přístroje k řídící jednotce a vyčtení paměti závad je obvykle prvním krokem při zjišťování příčiny elektronického problému na vozidle.
Příklady užitečných funkcí:
čtení/mazání paměti závad – vypíše chyby v paměti závad řídící jednotky.
zobrazení hodnot ze snímačů a akčních členů – zobrazí veličiny naměřené řídící jednotkou.
test akčních členů – otestuje například funkci motoru čerpadla ABS, nastavovače škrtící klapky atd.
mazání servisních intervalů, nastavení konfigurace vozidla
přizpůsobení – např. dálkového ovládání, nových klíčů k imobilizéru, škrtící klapky
V případech, kdy při zjišťování závady nepomůže OBD diagnostika, musí dohledávání a potvrzování poruchy pokračovat dalším proměřováním a ověřením získaných údajů, například použitím osciloskopu.
Oproti klasické diagnostice poskytuje osciloskop přesnější hodnoty v reálném čase, na základě kterých lze s jistotou vyvozovat závěry o příčině poruchy. Obvykle se právě díky osciloskopu rozliší příčina závady od důsledku a v moderní diagnostické praxi je tento přístroj nenahraditelný. Lze jím řešit závady typu “nikdo si s tím neví rady” nebo závady, které se objevují jen sporadicky. Přesné určení poruchy obvykle eliminuje opravy typu pokus/omyl.
Přístroj umožňuje měření skutečných hodnot napětí a proudů, nezkreslených závadou, v reálném čase, v návaznosti na jiné snímače a akční členy.
Příklady použití:
monitoruje průběh hoření ve válci
kontroluje nastavení rozvodů motoru
monitoruje ovládací proud vstřikovače PD
poskytuje hodnoty, které nelze získat běžnou komunikací s řídící jednotkou
Rychlý kontakt – pro auto diagnostiku volejte 777 612 763
Využití osciloskopu v praxi
Nejdůležitějším přístrojem pro přesnou diagnostiku automobilu je vícekanálový paměťový digitální osciloskop. Osciloskopem lze zobrazit i průběh jiných (neelektrických) veličin, pokud je lze na napětí převést. Nejčastěji se osciloskop v diagnostice aut používá k měření napětí, proudu a tlaku. My používáme profesionální digitální osmikanálový osciloskop, díky kterému si poradíme i s těmi největšími “špeky”.
Diagnostika aut v Autoservisu Garant
Rostoucí složitost auto elektroniky a s tím související počet možných kombinací závad způsobuje komplikace nejen motoristům, ale často i servisům. Nezřídka se k nám dostávají vozidla, na kterých již bylo provedeno několik zásahů, které neodstranily příčinu závady. Pokud máte pocit, že na opravu sami nestačíte nebo že na ni nestačí ani váš opravce, raději to s námi předem zkonzultujte nebo auto rovnou přivezte. Ulehčíte nám tak práci a sobě ušetříte peníze. Mezi pražskými servisy není příliš těch, které by se na tyto opravy specializovaly.
Nikdo ale není dokonalý. Řemeslo je složitá věc a všechno se může komplikovat, takže i nám se občas něco nepovede. V takovém případě se vždy snažíme odstranit případný problém a s klientem se dohodnout na rozumném řešení, které vyhovuje oběma stranám. U nás platí pravidlo, že co se nepovede, musí se předělat. Vždy s Vámi komunikujeme a informujeme Vás o postupu opravy. Nikdy tak nebudete bez informací.
Potřebujete poradit s diagnostikou auta? Volejte 777 612 763
Cena diagnostiky auta a postup opravy
Cena autodiagnostiky aut je předem stanovena v ceníku autoservisu a je pevná, pokud se jedná o vyčtení paměti závad pomocí diagnostické OBD čtečky – počítače. To lze po domluvě provést i na počkání.
Všechny ostatní potřebné úkony (jsou-li třeba) spojené s diagnostikou auta, účtujeme dle dohody a časové náročnosti. Samotné připojení počítače k řidící jednotce automobilu pro laika ani pro servis nemusí znamenat jednoznačný výsledek, který by ihned vedl k odstranění závady.
I přesto je diagnostika auta velmi důležitá, obvykle zúží možný okruh závad nebo ukáže na určitý obecný problém (například tlak paliva, závadu v elektroinstalaci – zkrat, otáčky motoru, senzor ABS, vynechávání válce atd.). Úkolem autodiagnostika nebo autoelektrikáře pak je na základě svých schopností a zkušeností pomocí dalších přístrojů (například osciloskopu nebo multimetru) dohledat závadu přesně a ujistit se, že je určena bezchybně. Dohledání závady je samozřejmě časově i odborně výrazně obtížnější než samotné vyčtení paměti závad z řidící jednotky.
Obzvláště u některých složitějších oprav je nutné například vystrojovat kabelové svazky z pod sedaček nebo motoru, demontovat ostatní díly, provádět různá měření při studeném i ohřátém motoru atd. Proto někdy nelze určit cenu opravy předem a cena dvou rozdílných diagnostických problémů může být výrazně odlišná. Při opravě se s klientem vždy dohodneme na postupu a rozsahu opravy předem v rámci těchto možností.
Originální diagnostika aut – naše vybavení servisu
Disponujeme moderní počítačovou diagnostikou pro práci s řídícími jednotkami. Tým zkušených diagnostiků a autoelektrikářů je pravidelně školen pro práci s nejnovějšími přístroji, aby byl schopen vyhledat a odstranit i ty nejsložitější závady, případně opravit díly, které by se jinak musely měnit za nové.
Používáme mimo jiné toto vybavení
Diagnostika Delphi
Diagnostika Bosch
Diagnostika SuperVag
Diagnostika DevCom
Diagnostika Texa
Digitální osmikanálový osciloskop Autoskop
Code Reader Autel Max Scan GS 500
Originální diagnostiky jednotlivých značek
AutoData original
Bosch ESI[tronic]
TecDoc
Řídící jednotka motoru
Každé moderní vozidlo je vybaveno několika řídícími jednotkami. Většina lidí si dokáže vybavit jen řídicí jednotku motoru, ale ve voze mohou být i desítky jednotek, které spolu navzájem komunikují. Mezi hlavní patří například řídicí jednotka převodovky, řídicí jednotka klimatizace, řídící jednotka ABS, ESP, zapalování, vstřikování, žhavení, stahování oken, imobilizéru, polohy sedadel, parkovacího asistentu atd.
Diagnostika motoru aut Praha
Nejčastěji se při závadách na vozidle provádí diagnostika motoru. Zde bývá nejvíce závad a chybových hlášení, které mají vliv na spotřebu, pravidelný chod a výkon motoru. V souvislosti s touto závadou se objevuje často hlášení na přístrojové desce a rozsvítí se typická ikonka kontrolky motoru. Pouhé vymazání závady počítačem neznamená její odstranění. Pokud je řídící jednotka motoru nebo jiného okruhu vadná, obvykle se dá i opravit.
Pokud se Vám rozsvítí na přístrojové desce kterákoli z níže uvedených kontrolek diagnostiky, doporučujeme přijet do servisu na kontrolu a vyčtení paměti závad. Uvádíme nejčastější chybové hlášky a jejich stručný popis.
ABS – Většina závad ABS systému je doprovázena touto kontrolkou. Jedná se o vážný problém z hlediska bezpečnosti. Nejčastěji bývá poškozeno čidlo ABS, kde je poměrně rychlá a levná oprava.
BRZDY – Kontrolka brzd je velmi důležitá, doporučujeme ji nepodceňovat a pokud se rozsvítí, jet hned do servisu, případně se nechat odtáhnout. Nejčastější závadou brzd bývají opotřebené destičky, kotouče, problém s brzdovou atd.
MOTOR – Tato kontrolka motoru je poměrně univerzální a může se rozsvítit u více různých druhů závad, kdy některé jsou velmi vážné a jiné nikoli. Určitě je dobré nechat si vyčíst paměť závad řídící jednotky diagnostikou a podle výsledku postupovat. Není dobré jezdit dlouhodobě s vozem, když je tato kontrolka rozsvícena.
BATERIE A DOBÍJENÍ – Může signalizovat problém s dobíjením baterie. Nouzový dojezd do servisu je obvykle možný. Vypněte světla a zbytečně nestartuje.
PŘEHŘÁTÍ – TEPLOTA MOTORU – Tato kontrolka signalizuje přehřátí motoru nebo problém s chlazením. Jedná se o vážnou závadu, která vyžaduje okamžitý zásah servisu.
TLAK PNEU – Modernější a lépe vybavená auta mají kontrolu tlaku v pneumatikách. Tato kontrolka indikuje podhuštěné pneumatiky. Obvykle stačí dohustit nebo opravit pneumatiku.
MOTOROVÝ OLEJ – Důležitou kontrolku oleje se nevyplácí podceňovat. Může indikovat špatný tlak oleje nebo jeho hladinu. U některých vozidel je odlišena žlutá kontrolka a červená kontrolka. Žlutá kontrolka hladiny oleje obvykle hlásí jen potřebu doplnit olej. Červená kontrolka oleje znamená, že motor nemaže. To je vážný problém a je nutné ihned zastavit.
AIRBAGY – Bezpečnost na prvním místě. Tato kontrolka indikuje závadu airbagu. Jezdit s nefunkčním airbagem je nebezpečné. Navíc to může být důvodem, proč vozidlo neprojde na STK.
Autodiagnostika v Praze
Všechny služby poskytujeme pouze v naší provozovně v ulici na Jarově 2, Praha 3. Výjimečně je možné provést diagnostiku i u klienta, ale vzhledem k tomu, že mimo naše pracoviště máme omezené technické možnosti, nedoporučujeme na tuto možnost příliš spoléhat. Jedná se spíše o nouzové řešení.
Autoservis Garant provádí i odborné opravy autoelektriky vozidel všech značek. Diagnostika a auto elektrika spolu úzce souvisí. Zde získáte detailní informace na téma autoelektrika.
Diagnostika vstřikování
Provádíme auto diagnostiku vstřikování benzinových motorů a diagnostiku vstřikování naftových motorů.
Diesel servis
Diagnostika vznětových motorů včetně systémů Common Rail a Pumpe-Düse. Provádíme i opravy vstřikování, vstřiků, čerpadel atd.
vyčtení paměti závad
testování vznětových motorů
nastavení čerpadla
zápis kalibračních údajů vstřikovačů do řídící jednotky
Benzinové motory
Autoservis Garant provádí i odborné opravy autoelektriky vozidel všech značek. Diagnostika a auto elektrika spolu úzce souvisí. Zde získáte detailní informace na téma autoelektrika.
vyčtení paměti závad
diagnostika snímačů i akčních členů
Ceník autodiagnostiky
Univerzální diagnostika (Delphi, SuperVag nebo DevCom)
Nejčastěji provádíme auto diagnostiku na těchto vozidlech:
Diagnostika Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Roomster, Škoda Superb, Škoda Yeti, Škoda Up, Škoda Rapid, Škoda Citigo.
Diagnostika Ford Focus, Ford B-MAX, Ford C-MAX, Ford Kuga, Ford Tourneo, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford Fiesta, Ford S-MAX, Ford Galaxy, Ford Ka.
Diagnostika Opel Astra, Opel Corsa, Opel Vectra, Opel Agila, Opel Omega, Opel Movano, Opel Zafira, Opel Insignia, Opel Ampera, Opel Antara, Opel Combo, Opel Vivaro
Diagnostika Renault Twingo, Renault Clio, Renault Thalia, Renault Kangoo, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Scenic, Renault Laguna, Renault Koleos, Renault Espase, Renault Trafic – Master