ru en cz
Opravy a závady automatických převodovek BMW

Opravy a závady automatických převodovek BMW

Přehled nejčastějších převodovek BMW podle modelů

PřevodovkaOznačeníPočet stupňůTypická vozidla
ZF 5HP5HP19, 5HP245stupňováE39, E46, E38
ZF 6HP6HP19, 6HP21, 6HP266stupňováE60, E90, E70, E65
ZF 8HP8HP45, 8HP70, 8HP758stupňováF10, F30, G30, G20, X5 F15
AisinGA6F21AW, GA8F22AW6/8stupňová1er, 3er s menšími motory (1.5, 2.0)
ZF 8HP Gen2/Gen38HP50, 8HP518stupňováG20, G30, G70, X7

 

Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav automatických převodovek

Tel. 774 998 535

klient@autoservis-garant.cz

Nejčastější závady podle typu

ZF 5HP (starší modely)

  • opotřebení lamel spojek (K1, K2)
  • úniky oleje přes gufera
  • opotřebení hydroměniče (lock-up problémy)
  • závady mechatroniky (elektroventily, tlaky)

Opravy:

  • repase spojek, ložisek
  • repase měniče
  • přetěsnění převodovky
  • oprava elektroventilů

ZF 6HP (E60, E90, X5 E70…)

  • poruchy mechatroniky (snímače tlaku, elektroventily, přechodové konektory)
  • netěsnosti „sleeve“ konektorů
  • lamely (A, B, C spojky)
  • vibrace při řazení (měnič)

Opravy:

  • repas mechatroniky (výhodná a častá oprava)
  • výměna kompletní sady spojek
  • repase měniče
  • adaptace po opravě

ZF 8HP (F10, G30, X5 F15, G05…)

  • problémy s adaptací řazení (cukání, pozdní přeřazování)
  • opotřebení lamel při vysokých km
  • snímače tlaku a ventilové bloky (mechatronika)
  • vibrace při malých rychlostech (měnič)

Opravy:

  • repas mechatroniky
  • výměna lamel spojek
  • repase měniče
  • aktualizace softwaru (často zlepší jemné cukání)

Aisin (GA6F21AW, GA8F22AW — menší BMW)

  • opotřebení spojek a planetových sad
  • elektrohydraulické ventily
  • řízení tlaku
  • častější problémy s přehříváním (zejména u městského provozu)

Opravy:

  • repas mechatroniky
  • výměna lamel
  • repase čerpadla tlaku
  • update software

Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav automatických převodovek

Tel. 774 998 535

klient@autoservis-garant.cz

Typické příznaky problémů

  • cukání při rozjezdu
  • škubání při řazení 2-3 nebo 3-4
  • pozdní zařazení rychlosti
  • vibrace při uvolnění plynu
  • pád do nouzového režimu (fail-safe)
  • chybové kódy (např. 4F85, 4F86 pro 6HP)

Diagnostika

  • ideálně originální diagnostika ISTA+
  • adaptace spojek po opravě je nutná
  • čtení dlouhodobých adaptací (clutch wear counter)
  • čtení tlaku v hydraulice (reálné vs požadované tlaky)

DŮLEŽITÉ u BMW:

  • VŽDY používat originální olej ZF Lifeguard (ZF 6HP = LG6, ZF 8HP = LG8)
  • při opravách dbát na čistotu hydraulického systému
  • adaptace po opravě je nutností, jinak hrozí nové závady

 

Ondřej Janeček – Technik příjmu oprav automatických převodovek

Tel. 774 998 535

klient@autoservis-garant.cz

 

 

    Online rezervace

    Objednejte se do autoservisu online. Rezervujte si den a hodinu, kdy chcete přijet.

    Objednat online
    Poslední aktuality