- 25. 5. 2015
- Od Ales Kaiser
- V
- 2677
- 0
Popis závady: Při prudším sešlápnutí plynového pedálu z volnoběhu docházelo ke zhasnutí motoru a následně se velmi ztěžka startovalo, někdy motor nechytal vůbec. Zapalovací svíčky byly „ulité“. Tato závada se neprojevovala pouze v jediném případě, a to když běžel ventilátor, kdy byly volnoběžné otáčky zvýšené přibližně o 50 ot./min.
Postup jiného servisu: Auto bylo v několika servisech, všude něco zkusili, nikde ovšem závadu neodstranili. Mimo jiné byla měněna i řídící jednotka motoru a plno dalších dílů.
Postup našeho servisu: Diagnostik provedl test počítačem, který vyčetl chybu MAP chyba rozsahu/funkce číslo P0105. Provedli jsme nastavení adaptace MAP, což nepomohlo. Snímač tlaku vzduchu jsme proměřili i osciloskopem včetně snímače natočení škrticí klapky. Při měření byl napojen i snímač otáček motoru a z křivky jeho signálu bylo jasně vidět, že v intervalu 10 stupňů otáčky motoru velmi klesá jeho amplituda. Další detailní kontrolou jsme zjistili nepatrné poškození pólového nástavce pro snímač motoru. Bez demontáže nebylo ohnutí ani patrné, přibližně 3mm k ose klikové hřídele. Po mechanickém narovnání řemenice byla závada odstraněna. Toto je typický příklad závady, kterou lze dohledat jen díky proměření osciloskopem.
Objednejte se do autoservisu online. Rezervujte si den a hodinu, kdy chcete přijet.
Objednat online