Máte auto v záruce a chcete jezdit do svého oblíbeného servisu? Nemusíte se bát o její ztrátu

Záruka - automobilySISA – Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky, vydalo před nedávnem tiskovou zprávu ve které upozorňuje na zneužívání záruk na nové vozy, kdy značky podmiňují platnost záruky opravami a servisem v jejich vlastní sítí a použitím vlastních značkových (často velmi drahých) náhradních dílů.

Slyšeli jste již tento argument od prodejce vámi vyhlednutého nového vozu (“pokud k nám nebudete jezdit, záruka padá” atd.)? Měli jste v autorizovaném servisu problémy s uznáním záruky? V takovém případě to na vás jen “zkoušeli” a vy se můžete bránit. Podle platného souboru pravidel máte právo a možnost navštívit jakoukoliv opravnu a autoservis pro nezáruční opravy a to jak v průběhu zákonné záruční doby (dva roky ve většině evropských států, výjímkou jsou například 7 leté záruky KIA či 5 leté u Hyundai) nebo prodloužené záruční doby.

Záruky v oblasti automobilů jsou často zneužívány a vnímáme je jako velké téma i u nás v servisu. SISA ve zprávě upozorňuje, že Evropská komise v srpnu 2012 vydala stanovisko k této problematice pod názvem „Časté otázky týkající se uplatňování antimonopolních pravidel EU“. My přinášíme to nejzajímavější a nejčastější, na co se nás v autoservisu ptají naši zákazníci.

Hlavní pravidla

  • Majitel vozu si nemusí nechat veškeré opravárenské a udržbářské práce, tedy i ty, na něž se nevztahuje záruka, pouze v rámci sítí výrobcem schválených servisních pracovníků (autorizované servisy atd.)
  • Záruční podmínky nesmějí požadovat použití náhradních dílů se značkou výrobce
  • Výjímkou jsou různé svolávací akce výrobce (kdy se zjistí vada automobilu při procesu výroby). V takovém případě, je servis hrazen výrobcem a musí být proveden v místě stanovené výrobcem.
  • Dejte si pozor na skrytá omezení. Většinou tato (neplatná) omezení nejsou použity v kupní smlouvě, ale v servisní knížče nebo jiném dokumentu.
  • Novým trendem je poskytování „rozšířené“ záruky na ojetá vozidla. Takové záruky pravděpodobně nebudou v rozporu s pravidly hospodářské soutěže EU. Několik let po koupi vozidla nemají schválení obchodní zástupci stejně výsadní přístup k zákazníkům, jako je tomu při koupi nebo v období krátce po ní.

Více o problematice zneužívání záruk v tiskové zprávě SISA.

Napsal

Přejímací technik Mob: 777 612 763 Tel.: 284 864 299

Komentáře jsou uzavřeny.

Více:
Autoservis Garant Prague Ford BMW KIA Toyota Volvo
Mazda Zeman Praha

Vážení zákazníci, pokud jste byli zvyklí jezdit se svým vozem Mazda ke konkureční firmě, do autorizovaného mazda servisu „Auto Zeman...

Zavřít