Máte auto v záruce a chcete jezdit do svého oblíbeného servisu? Nemusíte se bát o její ztrátu

Záruka - automobilySISA – Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky, vydalo před nedávnem tiskovou zprávu ve které upozorňuje na zneužívání záruk na nové vozy, kdy značky podmiňují platnost záruky opravami a servisem v jejich vlastní sítí a použitím vlastních značkových (často velmi drahých) náhradních dílů.

Slyšeli jste již tento argument od prodejce vámi vyhlednutého nového vozu (“pokud k nám nebudete jezdit, záruka padá” atd.)? Měli jste v autorizovaném servisu problémy s uznáním záruky? V takovém případě to na vás jen “zkoušeli” a vy se můžete bránit. Podle platného souboru pravidel máte právo a možnost navštívit jakoukoliv opravnu a autoservis pro nezáruční opravy a to jak v průběhu zákonné záruční doby (dva roky ve většině evropských států, výjímkou jsou například 7 leté záruky KIA či 5 leté u Hyundai) nebo prodloužené záruční doby.

Záruky v oblasti automobilů jsou často zneužívány a vnímáme je jako velké téma i u nás v servisu. SISA ve zprávě upozorňuje, že Evropská komise v srpnu 2012 vydala stanovisko k této problematice pod názvem „Časté otázky týkající se uplatňování antimonopolních pravidel EU“. My přinášíme to nejzajímavější a nejčastější, na co se nás v autoservisu ptají naši zákazníci.

Hlavní pravidla

  • Majitel vozu si nemusí nechat veškeré opravárenské a udržbářské práce, tedy i ty, na něž se nevztahuje záruka, pouze v rámci sítí výrobcem schválených servisních pracovníků (autorizované servisy atd.)
  • Záruční podmínky nesmějí požadovat použití náhradních dílů se značkou výrobce
  • Výjímkou jsou různé svolávací akce výrobce (kdy se zjistí vada automobilu při procesu výroby). V takovém případě, je servis hrazen výrobcem a musí být proveden v místě stanovené výrobcem.
  • Dejte si pozor na skrytá omezení. Většinou tato (neplatná) omezení nejsou použity v kupní smlouvě, ale v servisní knížče nebo jiném dokumentu.
  • Novým trendem je poskytování „rozšířené“ záruky na ojetá vozidla. Takové záruky pravděpodobně nebudou v rozporu s pravidly hospodářské soutěže EU. Několik let po koupi vozidla nemají schválení obchodní zástupci stejně výsadní přístup k zákazníkům, jako je tomu při koupi nebo v období krátce po ní.

Více o problematice zneužívání záruk v tiskové zprávě SISA.

Napsal

Přejímací technik Mob: 777 612 763 Tel.: 284 864 299

Komentáře jsou uzavřeny.

Více:
Lakýrnické práce

Lakování aut - rozleštění a renovace laku celolaky rozleštění jednotlivé díly drobné opravy opravy po nehodách vyřízení pojistných událostí Kvalita...

Zavřít