Výměna rozvodů

Provádíme profesionální výměny rozvodových řemenů a řetězů motoru včetně příslušenství. Používáme speciální přípravky a oficiální nastavovací Autodata a seřízení předvstřiku diagnostikou. Výměnu a nastavení rozvodu motoru provádíme rychle a spolehlivě.

vymena rozvodoveho retezu autoservis Praha 3

Výměna rozvodů kvalitně

Co všechno obnáší výměna rozvodového řemenu

Někteří lidé si pod pojmem výměna rozvodů představí pouze výměnu rozvodového řemenu nebo řetězu. Ve skutečnosti se ale mění (má měnit) mnohem více komponent s rozvody motoru souvisejících. Obvykle to jsou napínací a vodící kladky, vodní čerpadlo, případně hydraulický napínák a u rozvodových řetězů i vodící lišty řetězů a napínáky řetězů atd.

Potřebujete vyměnit rozvody? Volejte našeho technika Aleše Kaisera na tel. 777 612 763 nebo pište na ales.kaiser@autoservis-garant.cz.

Aleš Kaiser - TechnikAleš Kaiser
Přejímací technik
Mob: 777 612 763
Tel.: 284 864 299
ales.kaiser@autoservis-garant.cz

Jak fungují rozvody

Každé auto má buď řemenový, nebo řetězový rozvod (výjimečně i kombinovaný), kterým je ovládána synchronizace mezi vačkovou a klikovou hřídelí. Běžně je rozvody ovládáno i vstřikovací čerpadlo. Gumové rozvodové řemeny se mění preventivně, aby nepraskly. Řetězy se mění jenom, když se vytahají a začnou chrastit. Přeskočení nebo prasknutí řemene má obvykle za následek větší poškození motoru, proto se mu předchází preventivními výměnami a kvalitní údržbou. I samotné přeskočení řemene o jeden zub může způsobit velké problémy. Častěji než k praskání rozvodových řemenů dochází k zadření napínací nebo vodicí kladky, případně tekoucímu vodnímu čerpadlu, proto se doporučuje měnit celé sady rozvodů.

VOLEJTE tel. 777 612 763

Interval výměny rozvodů

Výrobci předepisují u každého motoru zcela jiné intervaly pro výměny rozvodových dílů. Obecně ale platí, že řemeny dle výrobce vydrží 80 000 až 120 000 km a řetězy se vytahají po 200 000 km, výjimečně i dříve, třeba 70 000km.

rozvodova sada BOSCH

Cena výměny rozvodů

Jednotný ceník výměny rozvodů neexistuje. Cena práce i materiálu je u každého motoru významně odlišná. Malé motory s jednou kladkou mohou začínat na cenách kolem 4500 korun na jedné straně až po velké a složité motory, kde je několik řetězů, vodicích lišt, hydraulický napínák a nezřídka se kvůli výměně musí vyndat celý motor nebo převodovka z vozu (například koncernové motory 3,0 TDI nebo Mazda CX 7 s motorem 2,3, BMW, Mercedesy atd.) V takových případech jsou výměny řetězových rozvodových sad v desítkách tisíc. Nehledě na to, že k výměně je nutné mít značné zkušenosti a zázemí.

VÝMĚNY ROZVODOVÝCH ŘETĚZŮ

Přípravky pro výměnu rozvodů

Na koncepčně starších motorech byly výměny rozvodových řemenů a řetězů poměrně jednoduché a dovedl je vyměnit každý zkušenější mechanik bez jakéhokoli vybavení. Při výměnách moderních motorů je ale nutné často používat profesionální nastavovací přípravky a Autodata s informacemi o utahovacích momentech a nastavovacích postupech. Jedině tak se zajistí pečlivé nastavení motoru. Pokud by někdo tvrdí, že to stále dělá „na rysky“ nebo že si to „poznačí“, je to neprofesionální postup.

Přímý kontakt na technika, tel. 777 612 763

Kontaktní formulář

Vaše jméno (*)
Značka vozu(*):
Váš email (*)
Rok výroby(*):
Váš telefon (*)
Obsah motoru(*):
Výkon motoru (počet kW)(*):
Vaše zpráva

* = vyžadováno

Mohlo by Vás zajímat

Více:
Přezouvání pneumatik v plném proudu

Už jste přezuli na letní pneumatiky nebo jste čekali jestli se náhodou počasí zblázní tak jako v posledních dnech? U...

Zavřít